سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دسته موتور جیلی شاسی بلندX7

دسته موتور وسیله مهار ارتعاشات و تکان ها و ضربات موتور است.

این قطعه وظیفه تحمل وزن موتور خودرو را بر عهده دارد.دسته موتور جیلی شاسی بلندX7 نقش تکیه گاه موتور را بازی می کند تا موتور به کمک آن با تعادل بیشتر وظایف خود را انجام دهد.

هر قطعه خودرو را باید به واسطه قطعات دیگر یا به کمک بست های مخصوص به بدنه یا قطعات محکم دیگر جفت شود.موتور نیز به واسطه قطعه ای که دسته آن شناخته می شود به بدنه خودرو محکم می شود.

وظایف دسته موتور

1.تحمل وزن موتور

2.پیشگیری از حرکت بیش از حد موتور در اثر نیرو های وارده از جاده

3.جلوگیری از حرکت شدید موتور در زمان های شتاب گیری یا ترمز گرفتن

4.کنترل تکانه های جانبی موتور خودرو در زمان عبور از دست انداز ها

دسته موتور جیلی شاسی بلندX7 معمولا به تعداد مختلف در بالا و پایین یا طرفین موتور به کار می رود.رایج ترین دسته موتور ها,دسته موتور هیدرولیکی و لاستیکی می باشد.

1.دسته موتور هیدرولیکی,از دو لایه فنر,یک بخش لاستیکی و یک سیال تشکیل شده اند.این نوع دسته موتور ها از قابلیت های فنر و لاستیک و سیال هیدرولیک روغنی برای دفع و جذب ضربه در کنار هم بهره می برد.دو لایه فنری که در هم قلاب هستند.وظیفه جذب نیرو و ضربات را بر عهده دارند.

2.دسته موتور لاستیکی,در ابعاد مختلف با توجه به ابعاد موتور و وزن آن تولید می شوند.جنس آن ها از نوعی پلاستیک انعطاف پذیر با قابلیت جذب ارتعاشات و ضربات است.بخش لاستیکی این نوع دسته موتور بین دو صفحه فلزی که معمولا از جنس چدن یا آهن است قرار میگیرد.

دسته موتور جیلی شاسی بلندX7 , موظف است ضمن ایجاد توازن در دو دسته از ارتعاشات وارده به خودرو که ناشی از جاده و عملکرد موتور هستند,فشار وارده به شاسی را نیز کاهش می دهد.

تعداد دسته موتور ها در خودرو,در انواع خودرو به تعداد مختلف و در جهات متفاوت بسته به نوع موتور,محل قرارگیری آن,وزنش و شرایط شاسی و دیگر قطعات به کار می رود.

علائم خرابی دسته موتور ها;

خرابی در دسته موتور های لاستیکی معمولا با بروز نشانه هایی همچون,پارگی در خود قطعه قابل شناسایی است. و علاوه بر آن نوع کارکرد موتور و افزایش لرزش آن می تواند نشان دهنده بروز ایراداتی در این قطعه باشد.همچنین در صورت خرابی دسته موتور های روغنی نیز مانند دسته موتور های لاستیکی کارکرد موتور متفاوت شده و ارتعاشات ناشی از عملکرد آن و لرزش های جاده به کابین خودرو راه پیدا خواهند کرد.علاوه بر این بروز نشتی روغن در دسته موتور های هیدرولیکی نیز از علائم خرابی آن ها است.

برای تهیه لوازم جیلی به سایت پکن پارت مراجعه نمایید.