سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیاتور آب جیلی سواری

رادیاتور کاهش دهنده دمای مایع خنک کننده ماشین است. و به عنوان یکی از اجزای اصلی در سیستم خنک کننده در موتور نقش بسزایی را ایفا می کند.

رادیاتور وظیفه خنک کردن موتور خودرو و سایر تجهیزات آن را برعهده دارد. و می توان به عنوان مخزن آب خودرو در نظرش گرفت.با انتقال سریع حرارت از آب به هوا کمک می کند که دمای خودرو از حد مشخص شده ای بالاتر نرود.این حرارت تولیدی اگر از حد مشخصی بالاتر رود خرابی موتور را به همراه دارد.

نحوه عملکرد این قطعه

آب گرم ورودی به رادیاتور خودرو وارد کانال های این قطعه شده و آن جا در سطح گسترده ای با محیط اطراف در تماس قرار می گیرد.همین موضوع سبب می شود که دمای مایع درون رادیاتور کاهش یابد به علاوه پروانه ای نیز با مکش هوا از درون کانال های رادیاتور به هر چه سریع تر خنک شدن آب درون آن کمک می کند.

وظیفه آب رادیاتور چیست؟

آب رادیاتور یا همان مایع خنک کننده اتومبیل نقش حیاتی در عملکرد این قطعه ایفا می کند. این ماده ترکیبی از ضدیخ و آب است. که در اطراف موتور به سمت رادیاتور پمپ می شود. این ماده از یخ زدن در زمستان و یا داغ کردن بیش از حد موتور خودرو در تابستان جلوگیری می کند.

اکثر رادیاتور های فعلی از آلومینوم ساخته شده اند.در گذشته از مس به عنوان ماده اولیه تولیدی رادیاتور ها استفاده می شد.

رادیاتور - واتر پمپ و ترموستات از اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده خودرو شما می باشد. هر مشکلی در این سیستم می تواند منجر به داغ کردن خودرو و خرابی موتور شود.رادیاتور با خنک مایعی که در اطراف موتور جاری می باشد از داغ کردن موتور جلوگیری می کند.

عمل احتراق در موتور خودرو پیوسته در حال انجام است.و باید به طریقی دمای موتور کاهش یابد.

علائم خرابی رادیاتور آب جیلی سواری

1.کارکرد نامنظم خودرو

2.روشن شدن چراغ هشدار

3.کم بودن آب رادیاتور

4.بیرون زدن آب از درب رادیاتور

5.نشت آب از اطراف رادیاتور و مجاری آن یا وجود بخار هنگام کارکردن خودرو.

برای افزایش عملکرد و راندمان رادیاتور , آب درون آن پیوسته تعویض شود.رادیاتوری که آب درون آن دچار تغییر رنگ شده و یا گل آلود است نمی تواند به درستی موتور خودرو را خنک نگه دارد و بهتر است شستشو داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید.