سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تسمه تایم لیفانX60

تسمه از مهم ترین بخش های قطعات موتورمی باشد. و سلامت آن در عملکرد موتور تاثیر بسیاری دارد.

تسمه تایم قسمتی از پیشرانه احتراق داخلی استکه درزمانبندی سوپاپ های پیشرانه را کنترل می کند. تسمه تایم معمولا لاستیکی با الیاف دارای حالت کششی می باشد.

تسمه تایم حرکت چرخشی میل لنگ را به میل سوپاپ منتقل می کند و نیروی لازم برای حرکت میل سوپاپ را نیز تامین می کند. میل بادامک برای ورود به مدار عملکرد موتور نیاز به نیروی اولیه دارد تا باز و بسته شدن سوپاپ ها را تنظیم نمایید.

نحوه عملکرد تسمه تایم;

با آگاهی از نحوه عملکرد موتور و نقش میل لنگ و میل بادامک مشخص می شود. ابعاد تسمه تایم بسته به خودرو و موتور تغییر می کند.

سیلندر ها در میانه موتور و بلوک سیلندر قرار دارند. که  پیستون ها درون آن ها در حرکت هستند. قسمت بالای سیلندر سوپاپ ها قرار دارند. در قسمت پایین سیلندر ها میل لنگ تعبیه میشود. که نیروی پیستون را توسط شاتون دریافت می کند. و به  حرکت در می آورد. و این تسمه موجب چرخش میل بادامک می شود.

وظایف تسمه تایم لیفانX60

1.تنظیم زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از طریق انتقال صحیح و دقیق گشتاور به میل لنگ

2.به گردش در آوردن میل بادامک از طریق انتقال چرخش میل لنگ

3.به حرکت در آوردن پروانه در سیستم خودرو

4.تامین نیروی مورد نیاز دینام در برق خودرو

عمر تسمه تایم بسته به کیفیت متریال میزان درگیری  آن و باری که تحمل می کند تغییر می نمایید. پاره شدن تسمه تایم می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.پاره شدن تسمه تایم به دلیل فرسودگی نیست. گاهی پارگی تسمه و درگیری این دو با یک دیگر  می تواند باعث خروج تسمه تایم از مدار یا پارگی آن را به دنبال داشته باشد.

علائم خرابی تسمه تایم

1.عملکرد نامناسب موتور

2.خروج غیر عادی دود از اگزوز

3.بد استارت خوردن خودرو

تعویض نشدن تسمه تایم می تواند به معیوب شدن کامل یا بخشی از پیشرانه منجر شود.معمولا هر 50 تا 80 کیلومتر تعیین می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر لوازم یدکی ها به سایت مراجعه نمایید.